PD Dr. Katharina Ebner

Kontakt

PD Dr. Katharina Ebner

Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg
Lehrstuhl für Psychologie, insbes. Wirtschafts- und Sozialpsychologie

Raum: Raum LG 5.233
Lange Gasse 20
90403 Nürnberg

Sprechzeiten

nach Vereinbarung

Forschungsschwerpunkte

    • Coaching [Career Coaching, digital Coaching, AI-led coaching)
    • Karriere [Careers, Career Decision Making, Career development]
    • (Digitales) Stressmanagement [Digital stress management]

Fellowhips

Dr. Theo und Friedl Schöller Forschungszentrum für Wirtschaft und Gesellschaft (2022-2023)

Editorial Services and Mitgliedschaften

DGPs, Deutsche Gesellschaft für Psychologie, Full Member

APA, American Psychological Association, Full Member

FAU, Ethics Commitee of the School of Business and Economics, Kommissionsmitglied

LASER, The Labor and Socio-Economic Research Center, Associate

International Journal of Stress Management, Editorial Board Member

Gutachtertätigkeiten für British Journal of Guidance and Counselling, Education + Training, EAWOP, DGPs, International Journal for Educational and Vocational Guidance, Journal of Career Development, Journal of Occupational and Organizational Psychology, Journal of Personnel Psychology, Journal of Vocational Behavior, Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie

Akademische Services

Mentorin im ARIADNEReWi Mentoring Programm

Mitglied der Ethikkommission des Fachbereichs

Mitglied der Vergabekommission des Fakultätsfrauenpreises

Outreach und Presse

Handelsblatt-Artikel vom 03.07.2023 zu Zeitmanagement und dem Smartphone bei der Arbeit. Interview mit Dr. Katharina Ebner (von Julia-Eva Seifert)

Mindful Life-Podcast (2023). Digitaler Stress und FoMO am Arbeitsplatz. Interview mit Dr. Katharina Ebner.

Ebermann, D. (2022). Chatbots im Karriere-Coaching. Experteninterview mit Dr. Katharina Ebner. Coaching-Magazin 2/2022, S. 9-11.

Weber, T. (2022). Digitale Balance Leben. Interview mit Dr. Katharina Ebner durch die impact Werkstatt, Berlin.

Publikationen

Peer Reviewed Journal Articles

Ebner, K. & Paul, K. I (2022). The Career Decision-Making Adaptability Score: Exploration and validation of its predictive power for subjective and objective career success. Journal for Educational and Vocational Guidance, 23, 635–658. https://doi.org/10.1007/s10775-022-09540-4

Ebner, K., Soucek, R. , & Selenko, E. (2021). Perceived quality of internships and employability perceptions: The mediating role of career-entry worries. Education + Training, 63(4), 579-596. https://doi.org/10.1108/ET-02-2020-0037

Ebner, K. (2021). Promoting career optimism and career security during career coaching: Development and test of a modelCoaching: An International Journal of Theory, Research and Practice, 14(1), 20-38. https://doi.org/10.1080/17521882.2019.1707247

Ebner, K., Soucek, R., & Kauffeld, S. (2020). Incongruities between values, motives, and skills: Exploring negative effects of self-exploration in career coaching. British Journal of Guidance & Counselling, 48(4), 454-476. https://doi.org/10.1080/03069885.2020.1742286

Ebner, K. (2020). Karriereoptimismus im Karrierecoaching fördern und messen. Organisationsberatung, Supervision, Coaching, 27, 65-87. https://doi.org/10.1007/s11613-020-00638-8

Ebner, K., Schulte, E.-M., Soucek, R., & Kauffeld, S. (2018). Coaching as stress-management intervention: The mediating role of self-efficacy in a framework of self-management and coachingInternational Journal of Stress Management, 25(3), 209-233. https://doi.org/10.1037/str0000058

Ebner, K., Thiele, L., Spurk, D., & Kauffeld, S. (2018). Validation of the German Career Decision-Making Profile – An updated 12-factor versionJournal of Career Assessment, 26(1), 111-136. https://doi.org/10.1177/1069072716679996

Spurk, D., Kauffeld, S., Meinecke, A. L., & Ebner, K. (2016). Why do adaptable people feel less insecure? Indirect effects of career adaptability on job and career insecurity via two types of perceived marketability. Journal of Career Assessment, 24(2), 289-306. https://doi.org/10.1177/1069072715580415

Ertl, B., Ebner, K. & Kikis-Papadakis, K. (2010). An infrastructure approach for the evaluation of E-Learning. International Journal of Knowledge Society Research, 1(3), 31-43. https://doi.org/10.1007/978-3-642-16318-0_11

Ebner, K. (2009). Entwicklung der Studierfähigkeit als Aufgabe der Universität: Coaching studentischer Selbstmanagementkompetenzen [Developing study skills: Coaching for student self-regulation]. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 4(3), 37-52. https://doi.org/10.3217/zfhe-4-03/03

Book Chapters

Kauffeld, S., Güntner, A., & Ebner, K. (2022). Career Coaching. In S. Greif, H. Möller, W. Scholl, & F. Müller (Eds.), International Handbook of Evidence-Based Coaching – Theory, Research and Practice. Springer (p. 137–149). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-81938-5_11

Ebner, K., Greif, S., & Kauffeld, S. (2018). Humanressourcen und Personalentwicklung [Human Resources and Personnel Development]. In S. Greif & K.-C. Hamborg (Hrsg.), Methoden der Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie. Enzyklopädie der Psychologie, Band B/III/3 (S. 145-213). Göttingen: Hogrefe.

Ebner, K. & Kauffeld, S. (2018). Laufbahngestaltung durch Karrierecoaching: Abgrenzung, Methodeneinsatz und Forschungsstand [Career management through career coaching: Classification, methods, and state of research]. In S. Kauffeld & D. Spurk (Hrsg.), Handbuch Karriere und Laufbahnmanagement (S. 1-26). Berlin: Springer. doi: 10.1007/978-3-662-45855-6_28-1

Kauffeld, S., Güntner, A., & Ebner, K. (2016). Karriere als Thema im Coaching: Klienten unterstützen, Karriereentscheidungen zu treffen [Career as topic during coaching: Supporting clients in their career decisions]. In H. Möller, W. Scholl, & S. Greif (Hrsg.), Handbuch Schlüsselkonzepte im Coaching (S. 285-294), Heidelberg: Springer.

Ebner, K. & Spurk, D. (2016). Exploration von Laufbahnoptionen [Vocational exploration]. In J.‐P. Pahl (Hrsg.), Lexikon der Berufsbildung. Ein Nachschlagewerk für den nicht‐akademischen und akademischen Bereich (2. Aufl., S. 421‐422). Bielefeld: wbv.

Ebner, K. (2016). Veränderungen durch Coaching: Wie lernt ein Coachee im Coaching-Prozess? [Change through coaching: How do coaching clients learn?]. In C. Triebel, J. Heller, B. Hauser, & A. Koch (Hrsg.), Qualität im Coaching. Denkanstöße und neue Ansätze: Wie Coaching mehr Wirkung und Klientenzufriedenheit bringt (S. 81-91). Heidelberg: Springer.

Ebner, K. (2016). Standardisiertes Coaching für Nachwuchswissenschaftler und Studierende: Konzeptions- und Implementierungshinweise im Peer-Coaching [Standardized Coaching für Scientists and Students: Conceptualization and Implementation]. In R. Wegener, M. Loebbert, & A. Fritz (Hrsg.), Coaching-Praxisfelder. Zur Differenzierung von Handlungsfeldern im Coaching. Wiesbaden: Springer VS. Online-Teil.

Ebner, K. & Spurk, D. (2015). Laufbahnberatung [Career counseling]. In J.-P. Pahl (Hrsg.), Lexikon der Berufsbildung. Ein Nachschlagewerk für den nicht-akademischen und akademischen Bereich (S. 496-470). Bielefeld: wbv.

Ebner, K. & Volmer, J. (2015). Karrierecoaching [Career coaching]. In J.-P. Pahl (Hrsg.), Lexikon der Berufsbildung. Ein Nachschlagewerk für den nicht-akademischen und akademischen Bereich (S. 476-477). Bielfeld: wbv.

Kauffeld, S. & Ebner, K. (2014). Organisationsentwicklung [Organizational development]. In H. Schuler & K. Moser (Hrsg.), Lehrbuch Organisationspsychologie (5. Aufl., S. 457-507). Bern: Huber.

Ebner, K. (2013). Standardisiertes Coaching für Nachwuchswissenschaftler und Studierende: Konzeptions- und Implementierungshinweise im Peer-Coaching (Standardized Coaching für Scientists and Students: Conceptualization and Implementation]. In R. Wegener, M. Loebbert, & A. Fritz (Hrsg.), Coaching-Praxisfelder. Forschung und Praxis im Dialog (S. 191-203). Wiesbaden: Springer VS.

Lang-von Wins, T. & Ebner, K. (2012). Das Modell des studentischen Peer-Coaching an der Universität der Bundeswehr. In R. Oerter, D. Frey, H. Mandl, L. von Rosenstiel & K.A. Schneewind (Hrsg.), Universitäre Bildung – Fachidiot oder Persönlichkeit (S. 146-159). Mering: Rainer Hampp.

Ebner, K. (2010). Die Erfassung von Kompetenzen und Potenzialen. In M. Hammerer, E. Kanelutti, & I. Melter (Hrsg.), Zukunftsfeld Bildungs- und Berufsberatung (S. 155-167). Bielefeld: Bertelsmann.

Ertl, B., Ebner, K., & Kikis-Papadakis, K. (2010). An Infrastructure Approach for the Evaluation of E-Learning. In Lytras, M. D. et al. (Hrsg.), Knowledge Management, Information Systems, E-Learning, and Sustainability Research. 3rd WSKS 2010, Part I, CCIS 111 (S. 98-104). Berlin: Springer.

Ebner, K. & Lang-von Wins, T. (2009). Organisationsentwicklung. In M. Henninger & H. Mandl (Hrsg.), Handbuch Medien- und Bildungsmanagement (S. 372-386). Weinheim: PVU Peltz.

Contributions at Refereed Conferences

Ebner, K., Hofer, A., & Spurk (2024, April). Chatbots in career coaching: An avenue to sustainable career development? Paper presented at CarCon – AOM Career Division Community Conference 2024, Amsterdam, Netherlands.

Ebner, K. & Hofer, A. (2023, September). Putting AI into coaching: Fostering sustainable careers through a career coaching-chatbot intervention. Paper presented at 13. Fachgruppentagung der Fachgruppe Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Kassel, Germany.

Moser, K., Ebner, K., Iliescu, D., & Sirbiu, A. (2023, September). Self-Monitoring and Job Performance: A Meta-Analytic Update. Paper presented at 13. Fachgruppentagung der Fachgruppe Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Kassel, Germany.

Ebner, K. & Pritz, S. (2022, September 10-15). Can a chatbot be a coach? Analyzing the effectiveness of a career coaching intervention conducted by a Conversational Agent [Paper accepted for presentation]. In Hofer, A. & Wehrle, K. (Chairs): Tales of Change: Towards broader understanding of career and work role transitions in the new world of work [Symposium]. 52nd Congress of Deutsche Gesellschaft für Psychologie (DGPs). Hildesheim, Germany. 

Ebner, K. (2021, June). Is digital coaching worth the effort? The effects of a digitized career coaching intervention compared to face-to-face coaching. Short talk given at the Life Improvement Conference, Germany. https://www.life-improvement.science

Ebner, K. (2020, September). Die Reduktion von Karriereeinstiegssorgen durch systemisches Kurzzeit-Karrierecoaching für Studierende. Paper presented at the 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs) (Conference canceled).

Ebner, K., & Paul, K. I. (2019, September). Der Einfluss von Karriereentscheidungsstrategien auf Karriereerfolg, Motivation und psychologisches Wohlbefinden. Paper presented at the 11. Tagung der Fachgruppe Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Braunschweig, Germany

Sende, C., Soucek, R. & Ebner, K. (2019, September). Evaluation eines Blended Trainings zur Förderung psychologischer Faktoren der Medienkompetenz. Paper presented at the 11. Tagung der Fachgruppe Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Braunschweig, Germany.

Ebner, K. & Sende, C. (2017, September). Digitaler Stress: Der inkrementelle Beitrag technologiebezogener Einstellungen und Verhaltensweisen auf technologieinduzierten Stress. In Ebner, K. & Sende, C. (Organizer), „Digitaler Stress“: Die Entstehung von Stress durch arbeitsbezogene Technologien und Interventionen gegen technologieinduzierten Stress. Paper presented at the 10th Fachgruppentagung Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Dresden, Germany.

Sende, C. & Ebner, K. (2017, September). Stress durch Email, Whatsapp, Facebook und Co.? – Evaluation eines Trainings zur Reduzierung von digitalem Stress. In Ebner, K. & Sende, C. (Organizer), „Digitaler Stress“: Die Entstehung von Stress durch arbeitsbezogene Technologien und Interventionen gegen technologieinduzierten Stress. Paper presented at the 10th Fachgruppentagung Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Dresden, Germany.

Ebner, K. & Selenko, E. (2017, Mai). “Worried About Not Finding A Job? A Work Experience Might Help.” Two Country Longitudinal Evidence For The Psychological Effect Of Work Experiences. In Paul, K. & Zechmann, A. (Organizer), Psychological aspects of job loss and unemployment – Is it possible to maintain a good mental health after job loss? Symposium conducted at the 18th Congress of the European Association of Work and Organizational Psychology Dublin, Ireland.

Ebner, K., Soucek, R., & Thiele, L. (2016, September). The impact of coaching on maladaptive coping. In Müller, T. & Niessen, C. (Organizer), Self-Leadership in Work and Organizational Context. Symposium conducted at the 50th Congress of DGPs, Leipzig, Germany.

Ebner, K., Schulte, E.-M., & Kauffeld, S. (2016, August). Coaching as Stress-Management Intervention. A Framework of Coaching, Self-Leadership and Coping. Paper presented at the 76th Annual Meeting of the Academy of Management. Anaheim (CA), United States.

Ebner, K., Soucek, R., & Thiele, L. (2016, June). Employable because of what you do or how you are? The contribution of career decision-strategies on employability beyond personality. In Inceoglu, I. & Selenko, E. (Organizer), How Work Shapes who We are: Employability, Social Identity, Career Attitudes and Personality. Symposium conducted at the International Conference for Well-Being and Performance, Sheffield, Great Britain.

Ebner, K., Soucek, R., & Kauffeld, S. (2015, September). Entscheidungsstrategien während der beruflichen Erstexploration und ihr Einfluss auf eine zukunftsorientierte Laufbahnplanung [Decision Strategies during occupational exploration and its influence on future-oriented career management]. Paper presented at the 9th Fachgruppentagung Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Mainz, Germany.

Ebner, K., Thiele, L., Kauffeld, S., & Spurk, D. (2015, May). Career Decision Making: Relationships with Constructs Related to Employability and Initial Validation of the German Career Decision Making Profile. Paper presented at 17th Congress of the European Association of Work and Organizational Psychology, Oslo, Norway.

Spurk, D., Kauffeld, S., Meinecke, A., & Ebner, K. (2015, May). Longitudinal Effects of Career Adaptability on Job and Career Insecurity via two Types of Perceived Marketability. Paper presented at 17th Congress of the European Association of Work and Organizational Psychology, Oslo, Norway.

Ebner, K. (2014, September). Promoting positive coaching: Choosing the right focus for feedback to your clients. Paper presented at FAU Summer School „The Interplay of Work, Health and Organisational Success“. Nuremberg, Germany.

Muskatewitz, S. L. & Ebner, K. (2014, July). „Why are you enrolled in a non degree-program?“- Exploring personal variables of students in extra-curricular STEM-programs. Paper presented at the 2nd Gender and STEM Conference, Berlin, Germany.

Ebner, K., Spurk, D., Schulte, E.-M., & Kauffeld, S. (2014, June). Relations of within-person incongruities with life satisfaction and self-efficacy: The moderating role of career coaching. In D. Spurk, J. Volmer, & K. Ebner (Organizer), Career Sponsorship and Interventions across Different Career Stages and Employment Fields. Symposium conducted at the International Conference for Well-Being and Performance, Sheffield, Great Britain.

Spurk, D., Kauffeld, S., Ebner, K., & Volmer, J. (2014, June). What makes us more employable and successful? Career sponsorship within early academic science careers through networking and career coaching interventions. In D. Spurk, J. Volmer, & K. Ebner (Organizer), Career Sponsorship and Interventions across Different Career Stages and Employment Fields. Symposium conducted at the International Conference for Well-Being and Performance, Sheffield, Great Britain.

Ebner, K., Schulte, E.-M., & Kauffeld, S. (2013, May). Stress-reduction without intent: How self-leadership coaching helps to cope with stress. Paper presented at 16th Congress of the European Association of Work and Organizational Psychology, Münster, Germany.

Ebner, K. & Lang-von Wins, T. (2012, June). Coaching an Universitäten. Standardisiertes Coaching für Studierende und Nachwuchswissenschaftler. Panel discussion at the 2. Internationaler Coaching-Forschungskongress im deutschsprachigen Raum „Coaching meets Research“, Basel, Switzerland.

Ebner, K., Klonek, F., & Kauffeld, S. (2011, September). Gründungseinstellung von Frauen aus biographischer Perspektive: Vereinbarkeit als Chance oder Barriere? Paper presented at the 7. Tagung der Fachgruppe Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Rostock, Germany.

Ertl, B., Ebner, K. & Kikis-Papadakis, K. (2010, September). Evaluation of E-Learning. Paper presented at the 3rd World Summit on the Knowledge Society, Corfu, Greece.

Ebner, K. (2010, September). Selbstreflexion als Wirkfaktor im Coaching. Poster presented at the 47. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Bremen, Germany.

Ebner, K. (2010, September). Self-reflection methods for teachers in classrooms for becoming coach and counselor as teacher. Scholarly Workshop at PREDIL Conference Synergy Development between Policy and Praxis on Technology Enhanced Learning from a Gender-Perspective, Spisska Kapitula, Slovakia.

Ebner, K. (2010, September). Enhancing Female Entrepreneurship in ICT-Professions. Competency-based Coaching. Presentation at the PREDIL Conference Synergy Development between Policy and Praxis on Technology Enhanced Learning from a Gender-Perspective, Spisska Kapitula, Slovakia.

Ebner, K. (2010, March). Selbstreflexion und Selbstmanagement als Wirkfaktoren und Korrelate für Erfolg im Coaching. Presentation at the 7. Nachwuchsworkshop der Fachgruppe Arbeits- & Organisationspsychologie der DGPs, Münster, Germany.

Invited speeches

Ebner, K. (2020, March). „Noch 148 Mails checken… Digitaler Stress bei der Arbeit. [Still 148 emails to check… Digital stress at work]“. Invited presentation at HR-EXPERT FRÜHSTÜCK, BlackBox/Open. Nürnberg, Germany.

Sende, C., & Ebner, K. (2016, November). Digitaler und Techno-Stress und Ansatzpunkte zur Stressreduzierung. [Approaches to reduce digital and technostress]. Invited speech, Arbeitskreis Suchtprävention, VHS / Landratsamt Erlangen-Höchstadt. Erlangen, Germany.

Ebner, K. (2016, October). Karriereförderung. Hinweise aus der Wissenschaft. [Career support in organizations]. Invited speech, Personalleiterkreis der Metropolregion Nürnberg. Nuremberg, Germany.

Ebner, K. (2015, October). Careers: Consciously decided or randomly happened? Invited speech at the final ceremony of FAU sponsorship program. Nuremberg, Germany.

Ebner, K. (2014, October). Stressbewältigung am Arbeitsplatz [Occupational stress management]. Invited presentation for Techniker Krankenkasse Braunschweig. Braunschweig, Germany.

Ebner, K. (2014, July). Stressbewältigung am Arbeitsplatz [Occupational stress management]. Invited presentation for Techniker Krankenkasse Braunschweig. Braunschweig, Germany.

Ebner, K. (2011, September). Networking als Chance: Hinweise aus der Wissenschaft. Invited presentation at the 2011 Congress of wirtschaftsfrauen e.V. Braunschweig, Braunschweig, Germany.

Ebner, K. (2010, April). Die Erfassung von Kompetenzen und Potenzialen [Assessment of competencies and potential]. Invited presentation at the Fachtagung Zukunftsfeld Bildungs- und Berufsberatung – Praxis trifft Forschung. Strobl, Austria.

Organized Symposia at Refereed Conferences

Ebner, K. & Sende, C. (September, 2017) (Organizer and Chair). „Digitaler Stress“: Die Entstehung von Stress durch arbeitsbezogene Technologien und Interventionen gegen technologieinduzierten Stress. Paper presented at the 10th Fachgruppentagung Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Dresden, Germany.

Spurk, D., Volmer, J. & Ebner, K. (2014, June) (Organizer). Symposium on Career Sponsorship and Interventions across Different Career Stages and Employment Fields. International Conference for Well-Being and Performance, Sheffield, Great Britain.

Ebner, K. (2014, July) (Chair). University and STEM Pipeline. 2nd Gender and STEM Conference. Berlin, Germany.

Ebner, K. (2013, November) (Organizer). Leadership of Women. Herbstsymposium des Graduiertenprogramms Grad.Life. Technische Universität Braunschweig. Braunschweig, Germany.

Technical Reports

Zimmermann, J., Eber, W. & Ebner, K. (2011). Forschungsbericht Anforderungen an die nachhaltige Aus- und Weiterbildung von Führungskräften in der Bau- und Immobilienwirtschaft: Teil 1 – Deskriptive Analyse.. München: Technische Universität München.

Ertl, B., Helling, K. & Ebner, K. (2010). EFELSE – Evaluation Framework for the Evolution of LLL Strategies in Europe – D3. State-of-Affairs-Report Germany Part I. Munich, Heraklion: EFELSE Consortium.

Helling, K., Klaus, N., Ertl, B. & Ebner, K. (2010). EFELSE – Evaluation Framework for the Evolution of LLL Strategies in Europe – D3. State-of-Affairs-Report Germany Part II. Munich, Heraklion: EFELSE Consortium.

Other Presentations and articles without peer-review

Pritz, S. & Ebner, K. (2021, November). Putting AI into coaching: Can a chatbot be a coach? Poster presented at #NUEdialog 2021 Science Slam – 3rd Nürnberger Dialog Wirtschaft und Wissenschaft, Germany. https://www.nuedialog.rw.fau.de/ 5

Triebel, C. & Ebner, K. (2010). Coaching wirkt – aber wie? Theoriebildung. managerSeminare know how-Special, 147, 8-13.

Ebner, K., Tschochner, M. & Schaller, P. D. (2010). Mehr Kompetenz beim Selbstmanagement. Hochschulkurier, September 2010, 36.

Ebner, K. (2008). Peer Coaching. Studierende beraten Studierende. Hochschulkurier, No. 31, April 2008, 36-37.

Theses

Ebner, K. (2014). Ohne Klient kein Coaching. Der Einfluss von Klienteneigenschaften auf die Wirkung von Coaching. [There is no coaching without a client]. wvb Berlin. 4

Ebner, K. (2006).  Usability-Test of Competency Certificates. An Empirical Study on Criteria of Further Education Certificates in Human Resource Departments. Unpublished Diploma Thesis, Munich.




1Der Kongressbesuch wurde durch den DAAD gefördert.

2Der Kongressbesuch wurde durch die Dr. Alfred Vinzl-Stiftung gefördert.

3Der Kongressbesuch wurde durch das Gender Office der FAU gefördert.

4Ausgezeichnet mit dem Erdinger Coachingpreis 2015.

5Gewinner des NUEdialog Science Slams 2021.

Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg